Plzeňský Prazdroj má na budějovické radnici „trojského koně“. Jinak by nebylo možné, aby v domovském městě Budějovického Budvaru radní tak okatě nadržovali jeho hlavnímu konkurentovi.
Když městem vybraná agentura pořádala v roce 2017 v Budějovicích městské slavnosti „Vltava žije“, nevěřil jsem vlastním očím. Oficiálním pivem festivalu, štědře dotovaného z městského rozpočtu, totiž byl Plzeňský Prazdroj.
Jistě, každý chce vydělat a máme volnou soutěž. Ovšem představme si, čistě teoreticky, že by na městských slavnostech v Mladé Boleslavi byl oficiálním autem slavností Hyundai. Podle mého názoru by pořádající agentura už nikdy podobnou zakázku nedostala a městští radní, kteří by tenhle přehmat dopustili, by na radnici asi také dlouho nevydrželi.
V Budějovicích se ale nic nestalo. Naopak. O 5 let později se Plzeňskému Prazdroji povedl ve městě jeho hlavního konkurenta opravdu husarský kousek. Pivovar Velkopovický Kozel (součást skupiny Prazdroj) postavil ve Stromovce naproti letní plovárně čtyři betonové lavičky a rošt na grilování. Za tuto „investici“ do čtyř laviček a roštu se mu dostalo od městských radních pocty, jako kdyby ve městě postavil novou nemocnici. Magistrát rozeslal kvůli tomu dvě oficiální tiskové zprávy, v nichž zdůraznil význam tohoto "grilovacího místa" a výslovně zmínil, kdo to betonové ohniště zaplatil a jakou značku piva vyrábí.
Lavička Velkopovického Kozla (značka je součástí skupiny Prazdroj) ve Stromovce Zdroj: server life4you.cz, 2022
No a teď si představme, že by ředitel Budějovického Budvaru přijel do Plzně, postavil někde u Radbuzy gril a chtěl za to od plzeňské radnice oficiální poděkování a propagaci budějovického piva. S jakou odezvou by se asi v Plzni setkal, co myslíte?
V Budějovicích je to ale něco jiného. A důkazem byly i nedávné slavnosti „Město lidem-lidé městu“. Hádejte, kdo měl na této akci smlouvu na prodej piva na veřejných prostranstvích (kromě oficiálních předzahrádek)?
Na dotaz časopisu Budlive odpověděl odbor Správy veřejných statků budějovického magistrátu tím, že konkrétní značky na slavnostech tržní řád neřeší. A to ani v případě, kdy agentura, pověřená městem k pořádání slavností s názvem „Město lidem“, svěří prodej piva na veřejném prostranství hlavnímu konkurentovi místních pivovarů.
Ani slovo o tom, že Budějovický Budvar, Samson a minipivovary v Budějovicích tady odvádějí daně, zaměstnávají stovky lidí a lví měrou přispívají do městského rozpočtu. A radní pak část těchto peněz vezmou a dotují z nich propagaci jejich hlavního konkurenta.
Přijde vám to normální?
Hostinský Jan Dobiáš z restaurace Zlatá hvězda se už před časem rozhodl zahrát na strunu budějovického patriotismu tím, že obsluze rozdal trička s nápisem: „Komu smrdí Budvar, tomu smrdí Budějce“. Zpočátku se mi to zdálo příliš expresivní, Nyní si myslím, že by trička s tímto nápisem měla být povinným „dress codem“ budějovických zastupitelů. Aby si připomněli, v jakém městě vlastně žijí.
Plzeňský Prazdroj má na budějovické radnici „trojského koně“. Jinak by nebylo možné, aby v domovském městě Budějovického Budvaru radní tak okatě nadržovali jeho hlavnímu konkurentovi.
Když městem vybraná agentura pořádala v roce 2017 v Budějovicích městské slavnosti „Vltava žije“, nevěřil jsem vlastním očím. Oficiálním pivem festivalu, štědře dotovaného z městského rozpočtu, totiž byl Plzeňský Prazdroj.
Tvář největšího válečníka české hustorie Jana Žižky z Trocnova rekonstruoval tým brazilského 3D designéra Cicero da Costa Moraes... Více informací
Budějovičtí Bulhaři
Bulharsko má hlavně současná střední generace spojené s rekreací na písečných plážích Černého moře, pro mnohé ... Více informací